
- Katalogi(0)
- Bestsellery(72)
- Gotowe zestawy(40)
- Place zabaw(106)
- Integracja sensoryczna(747)
- Sala doświadczania świata(361)
- Pomoce terapeutyczne(4042)
- Zmysł słuchu(210)
- Motoryka duża(684)
- Motoryka mała(2222)
- Zmysł dotyku(858)
- Zmysł wzroku(713)
- Logopedia(636)
- Zabawki edukacyjne(2163)
- Pomoce Montessori(109)
- Sprzęt drewniany Montessori(11)
- Pomoce szkolne(80)
- Poradniki i książki(63)
- Metoda krakowska(113)
- Rehabilitacja(717)
- Materace, kształtki piankowe(110)
- Gry językowe(22)
- Gry edukacyjne(1157)
- Outlet(2)
Nowości
Promocje


Cylindry do osadzania z drewna bukowego
Opis
Jedną z podstawowych pomocy sensorycznych są cztery drewniane klocki, które są klasyfikowane według trudności (od bloku 1 do bloku 4).
W każdym bloku znajduje się 10 rolek z uchwytami.
Narzędzie różni się od klasycznych wałków rodzajem drewna i obróbką.
Rolki z uchwytami to bardzo popularne narzędzie wśród dzieci. Pracują z nimi dzieci od 2 roku życia. Starsze dzieci lubią pracować z nimi w grupie, często ze wszystkimi klockami na raz. Pomoc rozwija przede wszystkim percepcję wzrokową, ale tak jak w przypadku każdej pomocy sensorycznej, dziecko wykorzystuje i rozwija wszystkie zmysły. W pomocy ponownie włączono wiele pojęć matematycznych, a podczas pracy z nią dziecko przygotowuje się również do pisania - praca od lewej do prawej, chwytanie szczypcami, poluzowanie nadgarstka itp.
I oczywiście dziecko uczy się nowych pojęć z przewodnikiem (nauczyciel / rodzic):
gruby - chudy, szeroki - wąski, wysoki - niski, duży - mały.
Blok 1: Rolki zmieniają się w jednym wymiarze. Średnica jest równomiernie zmniejszona o 1 cm od 5 cm, wysokość pozostaje taka sama. Podczas pracy z nimi dziecko nabywa koncepcje: grube - cienkie, szerokie - wąskie.
Blok 2: Rolki zmieniają się w dwóch wymiarach. Średnica jest równomiernie zmniejszona o 1 cm od 5 cm. Wysokość jest zmniejszona równomiernie o 1 cm od 5 cm. Podczas pracy z nimi dziecko nabywa koncepcje: wysokie – niskie, duże – małe.
Blok 3: Rolki zmieniają się w dwóch wymiarach. Średnica równomiernie rośnie od 1 cm do 5 cm. Wysokość jest zmniejszona równomiernie o 1 cm od 5 cm. Podczas pracy z nimi dziecko nabywa koncepcje: wysokie – niskie, szerokie – wąskie.
Blok 4: Rolki zmieniają się w jednym wymiarze. Średnica wałeczków wynosi 2 cm i pozostaje taka sama. Wysokość jest równomiernie zmniejszona z 5 cm do 1 cm. Podczas pracy z nimi dziecko nabywa koncepcje: wysokie – niskie.
Podstawowy przepływ pracy
Najpierw pokażemy, jak nosić blok z rolkami. Zawsze trzymamy blok obiema rękami za zewnętrznym końcem. Pracujemy od lewej do prawej, z dominującą ręką bierzemy rolki za uchwyt (3 palce) i dajemy je na dywan przed blokiem. Kiedy wyjmujemy wszystkie rolki, patrzymy na pusty blok z otworami na rolki. Zaczynamy wstawiać z powrotem, ponownie od lewej do prawej. Bierzemy rolki za uchwyt do niedominującej ręki, a palcami dominującej ręki okrążamy dolną krawędź wałka, również poruszamy się wokół krawędzi otworu (w bloku 4 badamy głębokość otworu), a następnie wkładamy wałek do właściwego otworu. Umieśćmy wszystkie rolki z powrotem w bloku.
Już podłączamy dziecko, kiedy to pokazujemy. Zaleca się, aby dziecko pracowało najpierw z każdym blokiem oddzielnie. Im dłużej dziecko pracuje z rolkami, tym lepsze jest jego oszacowanie – jego percepcja wzrokowa mięknie.
Dalsza praca z rolkami z uchwytami
- Będziemy pierwszymi, którzy pokażą blok dla dzieci. Później dziecko może pracować z blokami 2 i 3.
-Wreszcie, mamy blok 4 - dziecko musi porównać wysokość rolki (która jest wyraźnie widoczna) z głębokością otworów (która nie jest wyraźnie widoczna). Wymaga to pewnego doświadczenia, które dziecko nabywa na blokach 1-3.
- Kiedy wyjmujemy wałek, dajemy go na dywanie rozrzuconym.
-Praca z wieloma blokami w tym samym czasie, najpierw dwa, potem trzy, a na końcu cztery.
-Podczas pracy z czterema blokami, wprowadzamy zadania:
"Znajdź dwa identyczne rolki."
"Znajdź najniższe rolki."
"Znajdź najcieńsze rolki."
"Co jest najtrudniejsze?" itd.
- Praca z zawiązanymi oczami stopniowo dla jednego, dwóch, trzech i czterech bloków w tym samym czasie.
Dane techniczne
Wiek dziecka | 2+ |