Cylindry do osadzania z drewna bukowego

Dostępność: wycofany z oferty
Cena: 710,00 zł 710.00
ilość szt.
Zyskujesz 700 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Jedną z podstawowych pomocy sensorycznych są cztery drewniane klocki, które są klasyfikowane według trudności (od bloku 1 do bloku 4).

W każdym bloku znajduje się 10 rolek z uchwytami.

Narzędzie różni się od klasycznych wałków rodzajem drewna i obróbką.

Rolki z uchwytami to bardzo popularne narzędzie wśród dzieci. Pracują z nimi dzieci od 2 roku życia. Starsze dzieci lubią pracować z nimi w grupie, często ze wszystkimi klockami na raz. Pomoc rozwija przede wszystkim percepcję wzrokową, ale tak jak w przypadku każdej pomocy sensorycznej, dziecko wykorzystuje i rozwija wszystkie zmysły. W pomocy ponownie włączono wiele pojęć matematycznych, a podczas pracy z nią dziecko przygotowuje się również do pisania - praca od lewej do prawej, chwytanie szczypcami, poluzowanie nadgarstka itp.

I oczywiście dziecko uczy się nowych pojęć z przewodnikiem (nauczyciel / rodzic):

gruby - chudy, szeroki - wąski, wysoki - niski, duży - mały.

 

Blok 1: Rolki zmieniają się w jednym wymiarze. Średnica jest równomiernie zmniejszona o 1 cm od 5 cm, wysokość pozostaje taka sama. Podczas pracy z nimi dziecko nabywa koncepcje: grube - cienkie, szerokie - wąskie.

 

Blok 2: Rolki zmieniają się w dwóch wymiarach. Średnica jest równomiernie zmniejszona o 1 cm od 5 cm. Wysokość jest zmniejszona równomiernie o 1 cm od 5 cm. Podczas pracy z nimi dziecko nabywa koncepcje: wysokie – niskie, duże – małe.

 

Blok 3: Rolki zmieniają się w dwóch wymiarach. Średnica równomiernie rośnie od 1 cm do 5 cm. Wysokość jest zmniejszona równomiernie o 1 cm od 5 cm. Podczas pracy z nimi dziecko nabywa koncepcje: wysokie – niskie, szerokie – wąskie.

 

Blok 4: Rolki zmieniają się w jednym wymiarze. Średnica wałeczków wynosi 2 cm i pozostaje taka sama. Wysokość jest równomiernie zmniejszona z 5 cm do 1 cm. Podczas pracy z nimi dziecko nabywa koncepcje: wysokie – niskie.

 

Podstawowy przepływ pracy

Najpierw pokażemy, jak nosić blok z rolkami. Zawsze trzymamy blok obiema rękami za zewnętrznym końcem. Pracujemy od lewej do prawej, z dominującą ręką bierzemy rolki za uchwyt (3 palce) i dajemy je na dywan przed blokiem. Kiedy wyjmujemy wszystkie rolki, patrzymy na pusty blok z otworami na rolki. Zaczynamy wstawiać z powrotem, ponownie od lewej do prawej. Bierzemy rolki za uchwyt do niedominującej ręki, a palcami dominującej ręki okrążamy dolną krawędź wałka, również poruszamy się wokół krawędzi otworu (w bloku 4 badamy głębokość otworu), a następnie wkładamy wałek do właściwego otworu. Umieśćmy wszystkie rolki z powrotem w bloku.

Już podłączamy dziecko, kiedy to pokazujemy. Zaleca się, aby dziecko pracowało najpierw z każdym blokiem oddzielnie. Im dłużej dziecko pracuje z rolkami, tym lepsze jest jego oszacowanie – jego percepcja wzrokowa mięknie.

 

Dalsza praca z rolkami z uchwytami

- Będziemy pierwszymi, którzy pokażą blok dla dzieci. Później dziecko może pracować z blokami 2 i 3.

-Wreszcie, mamy blok 4 - dziecko musi porównać wysokość rolki (która jest wyraźnie widoczna) z głębokością otworów (która nie jest wyraźnie widoczna). Wymaga to pewnego doświadczenia, które dziecko nabywa na blokach 1-3.

- Kiedy wyjmujemy wałek, dajemy go na dywanie rozrzuconym.

-Praca z wieloma blokami w tym samym czasie, najpierw dwa, potem trzy, a na końcu cztery.

-Podczas pracy z czterema blokami, wprowadzamy zadania:

"Znajdź dwa identyczne rolki."

"Znajdź najniższe rolki."

"Znajdź najcieńsze rolki."

"Co jest najtrudniejsze?" itd.

- Praca z zawiązanymi oczami stopniowo dla jednego, dwóch, trzech i czterech bloków w tym samym czasie.

 

 

Dane techniczne

Wiek dziecka 2+

Produkty powiązane